دیجی وب | آموزش دیجیتال مارکتینگ | سئو | طراحی وب

دیجی وب | آموزش تخصصی و حرفه ای سئو | بازاریابی اینترنتی و تولید محتوا | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

دیجی وب | آموزش دیجیتال مارکتینگ | سئو | طراحی وب

دیجی وب | آموزش تخصصی و حرفه ای سئو | بازاریابی اینترنتی و تولید محتوا | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

دیجی وب | آموزش دیجیتال مارکتینگ | سئو | طراحی وب

دیجی وب، سایت آژانس خلاقیت دیجیتال وب آموزش و معرفی کتاب ها و دوره های تخصصی دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی اینترنتی و تولید محتوا، آموزش طراحی سایت ایستا و پویا، اصول و استراتژی سئو و بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو توسط کارشناس حرفه ای سئو در Digiweb است.

بررسی استراتژی رشد برای استارت آپ های نوپا

چهارشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۶، ۰۸:۵۵ ق.ظ

سلام. امروز میخواهیم در مورد استراتژی رشد یا Growth Strategy در شرکت ها و استارت آپ های نو پا بپردازیم . ما ابتدا به تعریف دقیقی از استراتژی رشد می پردازیم و بعد از آن راه کارهایی که برای رشد یک استارت آپ باید انجام داد را شرح می دهیم و در پایان نتیجه گیری می کنیم.

استراتژی رشد

تعریف استراتژی رشد

استراتژی یک برنامه ریزی همه جانبه در مورد باید ها و نباید ها و تعریف مشخصی از مرزها و اولویت ها برای رسیدن به موفقیت در کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت است. استراتژی رشد نیز با تمرکز بر انتخاب های بزرگ و برنامه بازاریابی برای رشد کسب و کار و افزایش سود آوری است .یک استراتژی رشد باید منعطف، قابل رقابت، و با در نظر گرفتن همه ذی نفعان ارزشی باشد.

هدف این استراتژی بدست آوردن سهم بازار بیشتر با درآمدهای کوتاه مدت است .

استراتژی رشد شامل 4 نوع است :

  • استراتژی تنوع : یعنی بتوان محصولات متنوع ارائه داد و همه چیز را در یک محصول خلاصه نکرد.
  • توسعه محصول : محصول خود را توسعه دهید و همه امکانات و قابلیت ها را در یک محصول جمع نکنید زیرا هم موجب پیچیدگی محصول می شود و هم سطح توقع از شما را بالاتر برده و منجر به توقف توسعه محصول شود . باید با یک برنامه ریزی مدون و حساب شده محصول خود را توسعه داد.
  • نفوذ در بازار : با ارائه خدمات متمایز و ویژگی هایی که شما از رقبای خود متمایز می کند و با ارائه محصولی که مورد نیاز بازار است سعی کنید بازار خود را بدست آورید و به مشتریان خود محصولات خود را معرفی و تبلیغ نمایید.
  • توسعه بازار : تنها به فکر بازار محلی یا شهر خود نباشید، ممکن است فرصت خوبی در مکانهای دیگر نیز برای شما وجود داشته باشد.

چرا باید استراتژی رشد را برای کسب و کار خود در نظر بگیریم ؟

بدون شک هر کسب و کاری به دنبال رشد و افزایش سودآوری خود هست و در صورت داشتن رقیب در بازار، باید با داشتن یک استراتژی در جهت رقابت با آنها پرداخت تا بتوان سهم بازار خود را از فروش و ارائه خدمات حفظ و نیز افزایش داد .

استراتژی رشد یک استراتژی بلند مدت است و نمیتوان یک شبه راه صد ساله را رفت بلکه باید خیلی دقیق و گام به گام و حساب شده جهت اهداف خود قدم برداشت. برای مثال در صورتی که شما یک ایده جدید استارت آپی راه انداخته اید نباید در محصول نهایی خود همه ورق ها خود را رو کنید بلکه با یک برنامه ریزی مدون و اصولی و گام به گام به ارائه خدمات خود بپردازید، پس هیچ گاه نباید مشتریان خود را غافلگیر کنید بلکه انگیزه مشتریان فعلی خود را برای استفاده از خدمات خود بالا برد. یقیناً مشتریان جدید شما هم با دیدن محصول قابل استفاده از آن استفاده خواهند کرد و یک تجربه استفاده خوب می تواند زمینه ساز استفاده مجدد مشتریان از خدمات و محصولات ما شود.

اشتباهی که اکثر کسب و کارهای نوپا انجام می دهند این است که بدون داشتن یک استراتژی رشد، اقدام به ارائه محصولی پیچیده و نسبتاً کامل می کنند و چیزی برای ارتقاء محصول خود و رونمایی از برگ برنده خود در صورت داشتن رقیب باقی نمی گذارند.

راه کارهای استراتژی رشد

  • تدوین و تحلیل استراتژی ورود به بازار
  • راه اندازی شبکه های اجتماعی برای ارتباط بیشتر با مشتریان و نفوذ در بازار
  • تنوع در محصول و خدمات
  • در نظر گرفتن آینده بازار خود

نتیجه گیری

استراتژی رشد موجب توسعه بازار و راهکاری در جهت بازاریابی است که ضمن حفظ مشتریان فعلی شما و رضایت خاطر بیشتر آنان منجر به جذب مشتری بیشتر می شود. شرکت ایده پردازی تابناک ایرانیان که در زمینه بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کند آماده ارائه مشاوره رایگان به شماست.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی