دیجی وب | آموزش دیجیتال مارکتینگ | سئو | طراحی وب

دیجی وب | آموزش تخصصی و حرفه ای سئو | بازاریابی اینترنتی و تولید محتوا | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

دیجی وب | آموزش دیجیتال مارکتینگ | سئو | طراحی وب

دیجی وب | آموزش تخصصی و حرفه ای سئو | بازاریابی اینترنتی و تولید محتوا | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

دیجی وب | آموزش دیجیتال مارکتینگ | سئو | طراحی وب

دیجی وب، سایت آژانس خلاقیت دیجیتال وب آموزش و معرفی کتاب ها و دوره های تخصصی دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی اینترنتی و تولید محتوا، آموزش طراحی سایت ایستا و پویا، اصول و استراتژی سئو و بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو توسط کارشناس حرفه ای سئو در Digiweb است.

اصول پایه طراحی واسط کاربری یا UI

دوشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۸ ب.ظ

واسط کاربری یا UI در واقع بخشی از سایت یا نرم افزار است که توسط شرکت های فناوری اطلاعات انجام می شود در واقع بخشی است کار است که با کاربر در تعامل است و کاربر یا هرکسی که با آن کار می کند آن را می بیند . این بخش از اهمیت فراوانی برخوردار است. بیاد داشته باشید که برای اینکه ایده یا سایت شما مورد توجه قرار بگیرید و کاربران بتوانند دوباره به سایت شما برگردند، طراحی سایت باید به گونه ای باشد که بیشترین سادگی و راحتی را داشته باشد.

در طراحی واسط کاربری باید چند اصل را رعایت کنید :

1. طراحی سایت باید انعطاف پذیر باشد

2. طراحی باید بدون ابهام باشد

3. طراحی UI باید کاربر پسند باشد

4. طراحی UI باید استاندارد باشد

5. طراحی UI باید در راستای UX باشد

6. طراحی UI باید بدور از خطا و ایراد یا باگ باشد

7. طراحی UI باید ساده و در عین حال جذاب باشد

8. طراحی UI سایت باید SEO Friendly باشد

9. در صورتی که طرح UI را در فوتوشاپ و به صورت PSD دارید باید آنرا به HTML Responsive Design تبدیل کنید و حتما آن را در W3C Validator چک کنید و اشکالات و ایرادات آن را رفع کنید.

10. طراحی باید سبک باشد . حجم زیاد گرافیک موجب کندی لود و سنگینی سایت شما می شود و Bounce Rate را کاهش می دهد .

12. طراحی باید با اصول رنگ شناسی و کسب و کار شما هم خوانی داشته باشد.

13. طراحی UI باید توسط کارشناس با تجربه انجام شود.

14. طراحی UI باید مطابق با آخرین استانداردهای وب و نرم افزار انجام شود. استفاده از تکنولوژی منسوخ موجب ضعف شما خواهد شد و جبران آن دشوار است.

15. طراحی UI باید بدور از پیچیدگی و متناسب با سطح کاربر و کاربران هدف باشد و نظرات و فیدبک های آنان را برای خود غنیمت شمرید!

16. طراحی UI با UX متفاوت است . (به خدا این دو فرق دارن! باور کن)

17. طراحی UI مقدم بر UX نیست!

18. طراحی UI باید لینک سازی داخلی بصورت جریان فکری کاربر انجام شود . ( قراردادن لینک های بی ربط به خدا سئو رو افزایش نمیده فقط کاربر رو گیج و مبهم میکنه)

20. کسی که قبل از طراحی دست به قلم نشود معلوم است طراحی UI را درک نکرده است.

22. طراحی UI در اولویت است (شرکت های بزرگ ابتدا برای هر سناریو یه طرح پیشنهادی یا پروتوپایپ آماده میکنن و بعد سیستم رو پیاده سازی میکنن)

23. طراحی UI باید پایدار باشد ( گوگل رو نگاه کنید از ابتدا تا الان چارچوب UI خودش رو حفظ کرده فقط  هرسال قشنگتر و بهینه ترش میکنه، تغییر یک دفعه ای کل ظاهر هنر نیست تازه گوگل فکر میکنه که هک شدی!)

24. اگر کاربران شما UI اولیه شما رو پسند کرده اند یعنی اینکه موفق شده اید پس به فکر شوک دادن کاربران نشید، خیلی ها کارهاشونو بر حسب عادت دوست دارند انجام بدن با این کار جبران راضی کردن کاربر را لجوج می کند و ممکن است شکست بخورید.

25. کارایی سایت شما بهتر از ظاهر عجیب و غریب است. هرچه ساده تر باشید سطح بیشتری از کاربرانتان را تحت پوشش قرار می دهید.

26. در مورد انتقادات و پیشنهادات جهبه نگیرید، بشنوید و فکر کنید. (چه خوب میشود اگه فرم نظر دهی  و یا نظر سنجی آماده کنی و منتشر کنی تا نظرات را دریافت کنی، شاید بین آنها موردی وجود داشت که فکرشم نمی کردی)

27. از طراحی خود موافقت کتبی کارفرما رو بگیرید مگر اینکه بخواهید شب و روز خود را برای تغییراتی که می شود اول گرفت آماده کنید.

28. از رقبای خود قالب یا طرحی کپی نکنید. ( ممکن است بعدا مدعی شود و از شما شکایت کند، ضمن اینکه کاربران احساس اینکه شما کپی یا تقلب کرده اید را دوست ندارند).

29. قبل از شروع طراحی رنگ بندی ها و طیف رنگ (پالت رنگ سایت) را مشخص کنید.

30. از کتابخانه ها و فریم ورک های یکپارچه و کامل استفاده کنید.(وجود یک عالمه اسکریپت و فایلهای متعدد و متفاوت طرح شما را نابود و توسعه را از بین خواهد برد).

نویسنده : سید محمد صفوی، طراح وب و کارشناس UI/UX


منبع : آژانس خلاقیت تابناک ایده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی