دیجی وب | آموزش دیجیتال مارکتینگ | سئو | طراحی وب

دیجی وب | آموزش تخصصی و حرفه ای سئو | بازاریابی اینترنتی و تولید محتوا | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

دیجی وب | آموزش دیجیتال مارکتینگ | سئو | طراحی وب

دیجی وب | آموزش تخصصی و حرفه ای سئو | بازاریابی اینترنتی و تولید محتوا | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

دیجی وب | آموزش دیجیتال مارکتینگ | سئو | طراحی وب

دیجی وب، سایت آژانس خلاقیت دیجیتال وب آموزش و معرفی کتاب ها و دوره های تخصصی دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی اینترنتی و تولید محتوا، آموزش طراحی سایت ایستا و پویا، اصول و استراتژی سئو و بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو توسط کارشناس حرفه ای سئو در Digiweb است.

سئو در سال 2018

در این مطلب به راهنمای غلبه بر نتایج جستجوی گوگل در سال 2018 می پردازیم . تمامی راه حل های بیان شده و استراتژی های سئو در سال 2018 بیان شده کاملا آزمایش شده است و  در سال 2018 حتی میتواند بهتر عمل کند. بنابر این اگر به دنبال افزایش رنک سایت خود در گوگل هستید بدون شک خواندن این مطلب را به شما که میخواهید دنبال راه حلی برای افزایش رتبه سایت خود در آلکسا و گوگل باشید پیشنهاد می کنیم .

BankBrain عامل سوم در رتبه بندی نتایج گوگل

گوگل در سال گذشته اعلام کرد RankBrain سومین عامل مهم رتبه بندی خود نتایج جستجوی گوگل است :
"در چند ماه است که مستقر شده است، RankBrain سیگنال سوم مهم ترین عامل نتیجه یک پرس و جو جستجو است." و همانطور که گوگل الگوریتم خود را بهبود می بخشد، در سال 2018، RankBrain در آینده بیشتر عمل خواهد کرد.
سوال این است: RankBrain دقیقا چیست؟ و چگونه می توانید برای آن بهینه سازی کنید؟
RankBrain یک سیستم یادگیری ماشین است که به Google کمک می کند نتایج جستجوی خود را مرتب کند. شاید بنظر پیچیده باشد، اما این طور نیست.

RankBrain به سادگی اندازه گیری می کند که چگونه کاربران با نتایج جستجو تعامل دارند  و کدام نتیجه آنها را برآورده می کند.

به عنوان مثال، "قهوه سرد " در Google جستجو کنید.

قهوه سرد - نسکافه سرد - قهوه یخی
نتیجه # 4 به نظر فریبنده است. بنابراین شما به سرعت روی آن کلیک کنید.

و وقتی آنجا می روید ... با خود می گویید : وای! این بهترین مقاله در مورد قهوه ای است که تا به حال خوانده ام.

در واقع RankBrain می خواهد به کلمات مدنظر شماست توجه داشته باشد ... و به احتمال زیاد به آن نتیجه # 4 افزایش رتبه می دهد.

از سوی دیگر، بگذارید بگوییم شما همین کار را انجام می دهید. اما این بار، شما بدون اینکه بدنبال نتیجه خاصی باشید حتی به دنبال نتیجه #1 هستید پس روی آن کلیک می کنید اما با محتوای ضعیفی روبرو می شوید. بنابراین پس از چند ثانیه از صفحه صفحه خارج می شوید و شما بر روی نتیجه # 4 برای پیدا کردن چیزی در مورد قهوه که در واقع ارزش خواندن را داشته است کلیک می کنید.

RankBrain نیز این را متوجه می شود. و اگر تعداد کافی مردم  به سرعت از آن نتیجه خارج شوند، گوگل آن را از نقطه # 1 پایین خواهد آورد.

همانطور که می بینید، RankBrain روی دو مورد تمرکز دارد :

  1.  چه مدت فردی در صفحه شما وقت می گذارد (زمان ختم)
  2. درصد افرادی که بر روی نتیجه کلیک می کنند (Click Through Rate)


بیایید هر کدام از این ها را جداگانه بررسی کنیم.

RankBrain و زمان توقف

 زمان توقف = مدت زمان جستجو Google در صفحه شما.
 همانطور که معلوم است، RankBrain توجه زیادی به زمان خاتمه می کند.

در واقع، رئیس Google Brain در کانادا اخیرا تایید کرده است که Google از زمان توقف به عنوان یک سیگنال رتبه بندی استفاده می کند. او اظهار داشت که:

"کسی روی یک صفحه کلیک میکند و در آن صفحه باقی میماند، یک وقتی بر می گردند."

زمان توقف یا dwell time چیست؟

و یک مطالعه اخیر صنعت SearchMetrics از این بیانیه پشتیبانی می کند. آنها دریافتند که میانگین زمان توقف برای 10 نتیجه گوگل به ترتیب 3 دقیقه و 10 ثانیه است .

اگر هر زمانی که از طریق گوگل آنالیز خود استفاده می کنید، می دانید که مدت زمان توقف  یا Dwell Time مقدار +3 دقیقه است.

و این تصادفی نیست که صفحات با زمان دلپذیری عالی، بهترین رتبه را دارند. در واقع، RankBrain این صفحات را برای این دقت پیش می برد.

این به این معنی است که اگر شما در مورد آن فکر می کنید:

اگر مدت زمان زیادی را در یک صفحه صرف میکنید ، احتمالا محتوای آن صفحه را دوست دارید .

و اگر افراد کافی به همان شیوه احساس کنند، گوگل این محتوا را برای یافتن آن آسان تر می کند.

RankBrain و نرخ کلیک طبیعی (CTR)

مهندس گوگل، Paul Haahr در کنفرانس جهانی SEO در سال گذشته در اسلاید خود یک نکته مهم را مطرح کرد و پس از آن دنیای جستجو گرها دچار آشفتگی شد.
این اسلاید اساسا می گوید:
"RankBrain گاهی اوقات رتبه صفحات بالاتر را باید رتبه بندی کند. و اگر این صفحه دارای CTR بالاتر از حد میانگین باشد، ما از آن به عنوان نشانه ای استفاده می کنیم که صفحه باید تقویت رتبه بندی دائمی را به دست آورد. "
شاید جای تعجب باشد. پس اگر هیچ کس بر روی نتیجه کلیک نمی کند، چرا Google آن را در صفحه اول نگه می دارد؟

و اگر برروی سایت شما کلیک کنند مانند فردا، چرا Google آن را در نقطه 9 قرار داده است؟

در پست های بعدی چند استراتژی ساده که از آن برای افزایش CTR می توانید استفاده کنید را توضیح خواهیم داد . با ما همراه باشید
منتظر نظرات شما و سوالات شما هستم ...

منبع : دیجی وب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی